Szukaj

    Dlaczego firmy FMCG powinny badać potencjał swoich punktów sprzedaży

    3 powody, dla których każdy kierownik działu sprzedaży w branży dóbr szybkozbywalnych powinien zainteresować się geoanalityką.


    1. Kieruj przedstawicieli terenowych sił sprzedaży do klientów z największym potencjałem 

    2-3

    Narzędzie do analityki lokalizacyjnej pozwoli Ci na ocenę, które sklepy w bazie oraz dotąd nieodwiedzane warte są uwagi przedstawicieli handlowych. Badanie czynników, które w sposób zewnętrzny i wewnętrzny wpływają na wydajność Twoich punktów sprzedaży prowadzi do stworzenia rankingu najlepiej rokujących sklepów. Wyniki takich analiz nieraz mogą zaskoczyć nawet najbardziej doświadczonych sprzedawców, ponieważ biorą pod uwagę czynniki niemożliwe do oszacowania bez dostępu do odpowiednich danych. 

     

    2. Dowiedz się jak zarządzać swoimi produktami, aby maksymalizować sprzedaż

    Jeśli w niektórych lokalizacjach Twoich sklepów wskaźnik sprzedaży Twoich produktów jest nadzwyczajnie wysoki, technologia Location Intelligence może pomóc Ci odkryć które potencjalne lokalizacje nowych punktów sprzedaży mają podobne warunki rynkowe (natężenie ruchu, obecność konkurencji, wiek mieszkańców itd. ). Co więcej, przeprowadzenie całościowej analizy segmentów klientów odwiedzających poszczególne sieci punktów sprzedaży może spowodować zauważenie luk i inspirację do wprowadzenia nowych produktów. 

    3-5
    Dzięki połączeniu odpowiednich danych z intuicyjnym oprogramowaniem opartym na unikalnych algorytmach AI oraz machine learning możliwe jest klasyfikowane punktów sprzedaży i podnoszenie efektywności całej sieci.

     


    3. Decyduj gdzie i jakie promocje wprowadzać

    table--2-12-1

    Identyfikacja punktów sprzedaży, które osiągają wyniki niższe niż średnia to jedno, ale wybór działań promocyjnych, które będą najskuteczniejsze to zupełnie inna bajka. Takie decyzje muszą być podejmowanie w oparciu o cechy charakterystyczne klientów Twoich sieci sprzedaży. Przykładowo, planując kampanię promocyjną polegającą na dołączaniu drobnej zabawki do zakupów chcemy dotrzeć do odpowiedniej grupy docelowej, czyli wybrać te punkty sprzedaży, gdzie jest najwięcej klientów typu rodzina z dziećmi. Połączenie zewnętrznych danych o strukturze demograficznej, preferencjach zakupowych i zarobkach z danymi sprzedażowymi zapewni dostęp do wiedzy, która usprawni proces podejmowania najważniejszych decyzji w dziale trade marketingu i sprzedaży oraz zwiększy skuteczność prowadzonych działań.

     

    o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o

    Korzyści płynące z analityki lokalizacyjnej są nieskończone i wiele marek FMCG zaczyna rozumieć lukratywny wpływ jaki ta technologia może mieć na ich działalność. Jednak w praktyce, niewiele przedsiębiorstw wdrożyło to rozwiązanie do codziennej pracy. Większość  prowadzonych przez firmy działań sprowadza się do ręcznego zbierania danych przez przedstawicieli handlowych lub do jednorazowych projektów. Stały i prosty dostęp do tej wiedzy może zapewnić tylko zautomatyzowane narzędzie dysponujące bogatą bazą danych. 

    I tu wkracza placeme!

    Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat tego jak Location Intelligence może pomóc sprzedawać w sektorze FMCG, nie wahaj się i napisz do nas lub wypróbuj placeme za darmo.

    Już teraz sprawdź, jak działa Placeme.
    Załóż darmowe konto.

    Skontaktuj się z nami

    przygotujemy dla ciebie indywidualną ofertę · znajdziemy najlepsze miejsce dla twojej działalności

    lub Zarejestruj się
    przygotujemy dla ciebie indywidualną ofertę · znajdziemy najlepsze miejsce dla twojej działalności